Verhaal in zes woorden: Water

Al een aantal keer heb ik aan de zijlijn de uitdagingen bij Doldriest bewonderd van "Verhaal in zes woorden met beeld". Omdat we in de tijd tussen de ene fotocursus en de andere fotocursus vooral moesten blijven oefenen met belichting, diafragma, sluitertijd etc etc heb ik bedacht dat ik ook eens mee zou gaan doen met de uitdaging.

De uitdaging is: een verhaal met 1 foto en 6 woorden en deze week dus "water".

Tijdens een korte wandeling viel het me op dat het gras en het onkruid nog een waterige glans hadden van de regen of nevel van vannacht. Mijn uitdaging werd om lelijk onkruid, en dan zeker de prikkende brandnetel, mooi op de foto te zetten met z'n mooie waterige glans. Omdat het flink waaide heb ik de sluitertijd wat sneller ingesteld (1/3200). Klik op de foto en je ziet de glans op het blaadje met de stekels.


"Water geeft zelfs aan onkruid glans" 

5 opmerkingen:

Peter Bouchier zei

Prikkelend plaatje!
Enne... dank voor je reactie!
Fijne zondag verder!
Groeten van Peter Bouchier

Jeany zei

Wauw, als je hem vergroot zie je ook nog eens vlijmscherp,de randjes van het blad, mooi hoor!! En grappig detail.... Prikkeldraad op de achtergrond ;))

Anoniem zei

Scherp hoor. Mooi verhaal.

Anoniem zei

Wat een pracht-foto, Bianca! Een alledaags onderwerp, bedauwd met regendruppels. De regen geeft de brandnetel glans, maar jij haalt die schoonheid naar voren in woord en beeld. Mooi gedaan.

Judith zei

Oog voor detail en een prachtig resultaat, Bianca!